Mängu loomise rõõm ja kogemus
27. - 28. märts 2014 (2 õppepäeva)
Toimumise aeg: 27.03.2014 (13.00-19.00), 28.03.2014 (10.00-17.00)
Majutust on võimalik broneerida hostelis Oma Kodu (oilme [ät] kultuur.edu.ee, 5282925) või Hilda Villas (info [ät] hildavilla.ee, 4333710). Majutuse arve väljastatakse koolitusarvest eraldi!
Toimumiskoht: TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia (Posti 1, Viljandi)
Eraisiku poolt tasutud summa esitame Maksu- ja Tolliametile, mis kantakse Teie tuludeklaratsiooni koolituskuluna. Tulumaksusoodustus 21% on antud kursuse puhul 18,90 eurot, mis tagastatakse vastavalt tulumaksuseadusele (paragr.26, lg 2).
Maht: 0,5 EAP
Hind: 90 € (hind sisaldab koolitust ja materjale)
Õppejõud: Aleksei Razin (GAME club)
Sihtgrupp: koolijuhid, õpetajad ja tugispetsialistid (eripedagoogid, logopeedid, koolipsühholoogid, sotsiaalpedagoogid, parandusõppe õpetajad jne), lapsevanemad ja teised huvilised.
Eesmärk: tuua praktika käigus välja mängu kui töömeetodi eelised. Õpetada osalejaid rakendama mängumeetodit oma praktikas ehk luua loovmängud lähtudes enda eesmärkidest.
Mida see mänguline seminar annab?
Teoorias:
- mäng, kui noortega töötamise meetod
- mängumudel ja selle tasandid
- ideaalne mängumudel ja “hard fun”
- mängu loomise algoritm ja nipid
- mäng versus treening
- algaja mängude korraldaja enim levinud vead
- mängu taktika
Praktikas:
- teooria baasil mängumudeli planeerimine gruppides
- erinevate tasandite mängude välja mõtlemine
- elumängu korraldamine grupis
- tagasiside osalejatelt ning esinejalt
Koolituse sisu:
MIS ON MÄNG? Sissejuhatus, grupi loovpotentsiaali avanemine ja mängu kogemus.
Arutame järgmisi küsimusi:
- mängude definitsioon
- erinevate mängude liigid
- mängu nalja ja tõsine pool
- mäng kui elumudel
- mängumeetodi eelised
Praktiline kogemus: mängime läbi ühe GAME clubi loovmängu stsenaariumi.
KUIDAS SÜNNIB MÄNG? Mängu kogemuse analüüs, teooria ja põhimõtete selgitamine.
Arutame järgmisi küsimusi:
- mängu ülesehitus ja printsiibid (osalejate sisseelamine, tutvumine (nt verbaalne, loov-, jne) ning avanemine, paus kui oluline mängu osa, mängu kulminatsioon, lõpetamine ja osalejate tagasiside)
- kuidas mäng areneb?
- mängu eesmärk
- millised piirid panna?
- ideaalne mäng
- kuidas koostada endale briifi?
- mängumudeli tasandid
- kuidas evolutsioneerib mängujuhi roll?
- mänguloomise nipid
Praktiline kogemus: mängude loomine gruppides ning esitamine.
KUIDAS MINA SAAN MÄNGU LUUA JA OMA PRAKTIKAS RAKENDADA? Praktiline kogemus mängu elluviimisel ning selle analüüs.
Arutame järgmisi küsimusi:
- mängu eesmärgi selgitamine
- mängu sõnumi selgitamine
- mängu loomine gruppides
- materjalide valmistamine
- mängu elluviimine (reeglite selgitamine osalejatele, juhtimine)
- mängu juhtimise ja läbiviimise analüüs
Praktiline kogemus: mängu ellu viimine ning selle analüüs.
Lisainfo:
Aleksei Razin
Aleksei on GAME clubi loovjuht ning mängu arhitekt. Teda inspireerib kõige rohkem mängu rõõm, jõud, maagia ning haaravus. Tänu oma 7-aastasele praktikale võib ta kindlalt öelda, et hästi konstrueeritud mäng ei jäta kedagi osavõtmatuks. Oma praktilise kogemuse baasil koostöös kolleegidega on ta loonud unikaalse mängu loomise seminari „Mängu loomise rõõm ja kogemus“.
MIKS JUST MÄNG?
Mängul kui õpilastega töötamise meetodil on järgmised olulised eelised:
- mäng püstitab konkreetseid ja täidetavaid ülesandeid.
- mäng on tugev motiveeriv süsteem, siin ei saa lihtsalt igavleda nagu
tunnis.
- mäng seob koolis omandatud teoreetilised teadmised praktikaga.
- mäng liidab kollektiivi ning võimaldab vaadata klassikaaslasi uue pilguga.
- iga osaleja määrab oma mängimistaseme sõltuvalt olemasolevatest
teadmistest.
- mäng mõjutab tegelikku elu. Õpilased saavad tegelikke kogemusi, mida on
võimalik kasutada reaalses elus.
- oskuslikult planeeritud ja läbiviidud mäng on kaasahaarav ning
õppeprotsess kulgeb lõbusalt.
- mäng haarab laste tähelepanu, nõudmata neilt spetsiaalseid jõupingutusi.
10.-12.10.2013 toimus TÜ Viljandi Kultuuriakadeemias GAME clubi sama mänguline seminar "Mängu loomise rõõm ja kogemus". Tagasisidet ning fotosid saab vaadata siit:
http://www.thegameclub.eu/uudised/mangu-loomise-room-ja-kogemus-viljandis
Täpsem informatsioon GAME clubi kohta: http://www.thegameclub.eu/
Registreerimistähtaeg: 24.03.2014
Registreeri end SIIN.
Kontaktisik:
Keiu Org
täiendusõppe spetsialist
kultuurhariduse osakond
tel: 435 5236
keiu.org [ät] kultuur.edu.ee
Autoriõigused koolituse ülesehitusele ja koolitusprogrammile kuuluvad Tartu Ülikoolile. Nende kasutamine Tartu Ülikooli kirjaliku loata on keelatud.