24. nädal: Mall Lavrikov
Nimi: Mall Lavrikov
Lõpetatud õppekava: raamatukogundus
Õppimise aeg: 1967-1970
Praegune tegevusala/töökoht: Päinurme raamatukogu juhataja
Missugused on eredaimad mälestused seoses Viljandi-ajaga?:
Eredalt on meelde jäänud erineva õppejõud. Kursusejuhataja Asta Joost oli väga emalik,ütles ikka, et kui uksest välja aetakse, tuleb aknast sisse ronida. Peame olema „naispartisanid“ ja end maksma panema. On olnud nii üht kui teist. Kultuuritöötajad, eriti maal, on alati olnud „augutäitjad“ oleme olnud nii kütjad kui koristajad, remonditöölised, puulõhkujad, loomaloendajad jne.
Meie kursus ristis Ants Salumit Tšatskiks. Esimese teosena hakkasime lugema Gribojedovi „Häda mõistuse pärast“. Oma kuu või enam lahkasime seda teost, see värssdraama tundus nii jabur ja mõttetu. Tunnist tundi pidime seda lahkama, kuigi julgen arvata, et enamus seda läbi ei lugenudki. Vihaga ristisime vanamehe Tšatskiks, meile 15- ja16-aastastele tundus ta tõesti vana. Nüüd tean, et ta oli mees oma parimates aastates. Pärast meid hakkasid seda nime ka eised kasutama. Mäletan,et ühed „klubikad „ (klubitöötajad) ütlesid oma lõpuaktusel „Kui Gribojedov kahtles Tšatski mõistuses, siis Tšatski kahtleb meie mõistuses.“ Tegelikult on õpetaja Salumist jäänud väga head mälestused, ta oli järjekindel ja õpetas meid armastama vene kirjandust, luges meile Jesseninit ja Puškinit originaaalis. Tänu temale on Dostojevski „Kuritöö ja karistus“ jätnud väga sügava mulje. Me kutsusime omavahel teda küll Tšatskiks, kuid mitte kunagi Antsuks.
Väga karismaatiline isiksus oli ka Mati Muru, teda kutsusime omavahel küll Matiks. Ta oli ise raamatukogus töötanud ja teadis praktikuna, mida see töö tähendab. Ilma erilise põhjuseta tuleb muie näole, kui tema peale mõtlen. Raske oli aru saada, millal ta räägib tõsiselt või millal paneb mõne”pirni”.
Mida andis Viljandi koolis õppimine? Mida võtsid koolist kaasa?
Viljandis veedetud aastad olid ilusamad aastad mu elus ja alati mõtlen soojusega Viljandi peale. Õpetajad olid praktikud, teadsid, mis meid ees ootab ja meile õpetati ka seda, kuidas maal toime tulla, sest enamus suunati ju maale.